PREZENTARE PROIECT
TITLU PROIECT
Creşterea gradului de adaptabilitate şi de mobilitate al angajaţilor şi al angajatorilor întreprinderilor din domeniul construcţiilor şi serviciilor din Regiune, prin furnizarea de formare profesională specifică.
Perioada de implementare
01.04.2009 - 31.03.2011
OBIECTIVE
Obiectivul general al proiectului - dezvoltarea capitalului uman şi creşterea gradului de adaptabilitate şi de mobilitate al angajaţilor şi al angajatorilor din Regiune, prin furnizarea de formare profesională specifică pentru adaptarea la tehnologii avansate, pentru dezvoltarea competenţelor angajaţilor şi angajatorilor în scopul creşterii calităţii şi productivităţii muncii şi asigurării sănătăţii şi securităţii la locul de muncă.
Obiective specifice
1. Identificarea şi adaptarea modelelor europene pentru îmbunătăţirea adaptabilităţii întreprinderilor şi a lucrătorilor, prin analize, schimburi de experienţă transnaţionale şi un studiu integrativ prezentate în cadrul workshop-ului "Modele europene de adaptabilitate a întreprinderilor şi a lucrătorilor asimilabile pe piaţa muncii din România" şi diseminat în cadrul unei mese rotunde cu reprezentanţi ai mediului economic.
2. Furnizarea programelor de formare profesională pentru actualizarea cunoştinţelor şi îmbunătăţirea competenţelor necesare tehnologiilor avansate, prin cursuri de formare, pentru angajaţi şi angajatori din domeniile construcţii şi servicii în domeniile securităţii muncii, microclimatului, utilizării tehnologiei informaţie şi comunicaţiilor (TIC) în activităţile productive, poluarea şi protecţia mediului, managementul sănătăţii şi securităţii ocupaţionale.
3. Formare profesională pentru personalul de conducere din întreprinderi din domeniile construcţii şi servicii, în scopul îmbunătăţirii sistemului de management al calităţii şi managementului resursei umane, a performanţei profesionale şi avantajului competitiv al organizaţiei/firmei, astfel încât competenţele dobândite vor demonstra capacitatea managerială de a proiecta, realiza, comercializa produse sau/şi de a furniza servicii la nivelul cerut de clienţi, precum şi capabilitatea de a respecta şi aplica reglementările europene în vigoare, în domeniile: managementului calităţii produselor conform ISO 9001:2000, costurilor legate de calitatea produselor, managementul lucrărilor de construcţii şi a resurselor umane.
ACTIVITĂŢI
A1. Realizarea identificării şi adaptării modelelor europene pentru îmbunătăţirea adaptabilităţii întreprinderilor şi a lucrătorilor, prin analize, studii şi schimburi de experienţă transnaţionale:
- Realizarea unui grup de lucru comun format din cadre didactice ale universităţii în colaborare cu manageri/reprezentanţi ai managementului de vârf din mediul economic, pentru studierea modelelor europene în scopul îmbunătăţirii adaptabilităţii întreprinderilor şi a lucrătorilor;
- Participarea membrilor grupului de lucru la un schimb de experienţă transnaţional, privind modele europene pentru îmbunătăţirea adaptabilităţii întreprinderilor şi a lucrătorilor;
- Realizarea unui workshop "Modele europene de adaptabilitate a întreprinderilor şi a lucrătorilor asimilabile pe piaţa muncii din România" pentru prezentarea studiilor realizate;
- Realizarea şi publicarea unui studiu integrativ asupra posibilităţilor de adaptare a modelelor europene pentru îmbunătăţirea adaptabilităţii întreprinderilor şi a lucrătorilor;
- Realizarea unei mese rotunde cu realizatorii studiului integrativ şi reprezentanţi ai mediului economic pentru diseminarea şi dezbaterea concluziilor studiului.
A2. Selecţia angajaţilor şi angajatorilor participanţi la programele de formare:
- Publicarea apelului pentru selecţie;
- Analiza portofoliilor, realizarea interviurilor şi a probelor practice;
- Publicarea listei angajaţilor şi angajatorilor selectaţi.
A3. Furnizarea programelor de formare profesională pentru actualizarea cunoştinţelor şi îmbunătăţirea competenţelor prin cursuri de formare, pentru angajaţi şi angajatori din domeniile construcţii şi servicii:
- Sisteme de securitate a muncii la locul de muncă, în vederea prevenirii riscurilor de accidente şi a îmbolnăvirilor profesionale;
- Condiţiile de microclimat prietenos, garanţie a securităţii şi optimizare a muncii;
- Utilizarea TIC în activităţile productive;
- Sisteme de management de mediu conform ISO 14001:2004, controlul poluării şi respectarea şi asigurarea protecţiei mediului;
- Sisteme de managementul sănătăţii şi securităţii ocupaţionale conform SR OHSAS 18001:2008;
- Cauze efecte şi metode de asanare a construcţiilor afectate de fenomenul de supraumiditate;
Vor fi stabilite 6 de grupe de formare.
Programul va avea 144 de ore, repartizate în nouă stagii a câte 16 ore, organizate în week-end:
- vineri după-amiaza 4 ore;
- sâmbăta 6 ore;
- duminica 6 ore.
Evaluarea şi certificarea absolvenţilor programului de formare se va face în două etape:
1. prezentarea unui referat la absolvirea programului de formare;
2. evaluarea performanţei în condiţii reale, prin asistarea în cadrul unei activităţi în condiţii reale.
A4. Formare profesională pentru personalul de conducere din întreprinderi din domeniile construcţii şi servicii, în scopul implementării, menţinerii şi îmbunătăţirii sistemului de management al calităţii şi managementului resursei umane, înţelegerea şi implementarea conceptului la nivel de organizaţie în vederea îmbunătăţirii performanţei profesionale şi avantajului competitiv al organizaţiei/firmei.
- Sisteme de management al calităţii produselor conform ISO 9001:2000;
- Elemente şi categorii de costuri referitoare la calitatea produselor;
- Managementul lucrărilor de construcţii;
- Managementul resursei umane.
Vor fi stabilite două grupe de formare. Programul va avea 112 de ore, repartizate în şapte stagii a câte 16 ore, organizate în week-end:
- vineri după-amiaza 4 ore;
- sâmbăta 8 ore;
- duminica 4 ore.
A5. Promovare, informare, vizibilitate proiect:
- Stabilirea identităţii vizuale a proiectului şi dezvoltarea strategiei de comunicare;
- Realizarea unui site web propriu al proiectului;
- Realizarea unor materiale publicitare (broşuri, fluturaşi , bannere);
- Realizarea unor comunicate, articole sau conferinţe de presă pentru promovarea proiectului. Realizarea unor emisiuni TV în cadrul posturilor TV locale.
A6. Management de proiect:
- Organizarea activităţilor proiectului;
- Coordonarea activităţilor echipei de implementare a proiectului;
- Monitorizarea şi evaluarea internă a proiectului;
- Gestiunea financiară a proiectului;
- Asigurarea funcţionării parteneriatului;
- Asigurarea sistemului de culegere ritmică a datelor privind proiectul necesare la evaluarea ritmică a indicatorilor şi a progresului proiectului;
- Realizarea rapoartelor pentru finanţator pe baza datelor culese.
REZULTATE AŞTEPTATE
1. Realizarea şi publicarea unui studiu integrativ asupra posibilităţilor de adaptare a modelelor europene pentru îmbunătăţirea adaptabilităţii întreprinderilor şi a lucrătorilor, rezultat în urma participării membrilor echipei de implementare şi a unor reprezentanţi ai mediului economic la un schimb de experienţă transnaţional.
2. Organizarea unui workshop "Modele europene de adaptabilitate a întreprinderilor şi a lucrătorilor asimilabile pe piaţa muncii din România".
3. Diseminarea rezultatelor studiului integrativ în cadrul unei mese rotunde la care vor participa reprezentanţi ai mediului economic din Regiune şi în care se vor dezbate modalităţile de aplicare şi de adaptare a modelelor europene pentru îmbunătăţirea adaptabilităţii întreprinderilor şi a lucrătorilor la nevoile pieţei muncii locale.
4. Realizarea selecţiei unui număr de 200 de angajaţi şi personal de conducere din întreprinderi din Regiune, care vor participa la programele de formare profesională finanţate prin proiect.
5. Desfăşurarea unor programe de formare profesională de 864 de ore oferite angajaţilor şi personalului de conducere din întreprinderi din Regiune, în scopul actualizării cunoştinţelor şi îmbunătăţirii competenţelor acestora în domeniile securităţii muncii, microclimatului, utilizării TIC în activităţile productive, poluarea şi protecţia mediului, managementul sănătăţii şi securităţii ocupaţionale.
6. Desfăşurarea unui program de formare de 224 ore oferit personalului din managementul întreprinderilor din construcţii şi servicii din întreprinderi din Regiune, în scopul creşterii competenţelor acestora, al îmbunătăţirii performanţei profesionale şi avantajului competitiv al organizaţiei/firmei privind: managementului calităţii produselor conform ISO 9001:2000, costurilor legate de calitatea produselor, managementul lucrărilor de construcţii şi a resurselor umane.
7. Realizarea a 10 suporturi de curs pentru cele 1080 ore de formare profesională planificate, din care un curs în domeniul TIC şi câte două cursuri în probleme legate de mediu şi respectiv de sănătate şi securitatea muncii.
8. Realizarea un număr de 1500 broşuri/fluturaşi folosiţi pentru promovarea proiectului, care vor fi distribuiţi în cadrul mesei rotunde şi la activităţile de selecţie a grupului ţintă.
9. Creşterea gradului de aplicare a tehnologiilor moderne la nivelul întreprinderilor din domeniul construcţiilor şi serviciilor din Regiune ceea ce va conduce la creşterea cifrelor de afaceri ale respectivelor întreprinderi şi a veniturilor salariale ale angajaţilor.
10. Scăderea numărului de accidente de muncă şi creşterii investiţiilor în echipamente de protecţie.
11. Ridicarea calităţii produselor şi serviciilor oferite de agenţii economici, ca urmare a aplicării noţiunilor legate de implementarea şi menţinerea managementului calităţii la nivel de instituţie/organizaţie.
INDICATORI DE REZULTAT
- Numărul cursanţilor în managementul şi organizarea muncii: 50 persoane, din care cel puţin 10 femei;
- Numărul cursanţilor pentru actualizarea şi îmbunătăţirea competenţelor: 200 persoane, din care 150 angajaţi şi 50 angajatori;
- Numărul cursurilor de formare profesională cofinanţate prin proiect: 10 cursuri;
- Ponderea cursanţilor certificaţi în managementul şi organizarea muncii: 90%;
- Ponderea cursanţilor certificaţi pentru actualizarea şi îmbunătăţirea competenţelor 90%, dintre care în probleme legate de sănătate şi securitatea ocupaţională 90%.
Indicatori adiţionali:
- 1088 ore de formare planificate la care au participat cursanţii;
- 1500 de broşuri/fluturaşi tipăriţi;
- 200 suporturi de curs tipărite;
- 10% ponderea participanţilor la cursurile de formare care vor beneficia pe parcursul implementării proiectului de măriri salariale şi promovări care urmare a creşterii competenţelor profesionale.
HOME